FITNESÁK MARC FITT BIO A JEHO TRÉNINK + JÍDELNÍČEK

FITNESÁK MARC FITT BIO A JEHO TRÉNINK + JÍDELNÍČEK

Dnes pro vás mám fitness modela a trenéra z Kanady, který se jmenuje Mark Fitt. Sleduji ho přibližně dva roky a Mark se stal světovou inspirací ve fitnessu pro miliony lidí.  Na facebooku má téměř 5 000 000 fanoušků. Na YouTube má 300 000 odběratelů a přes 40 000 000 zhlédnutí. Špatně si nevede ani na instagramu, kde má skoro 1 500 000 sledujících.

ZÁKLADNÍ PARAMETRY:

• Narozen: 10.9.1990
• Výška: 178cm
• Váha: 78kg
• Posilování se věnuje od: 18 let
• Původ: Montreal, Kanada
• Maximální váhy:

,,Nesouhlasím s porovnáváním síly s ostatními. Není to o tom, kolik dokážete zvednout, ale kolik opakování dokážete udělat s perfektní formou. Forma je velmi důležitá, pokud si chcete vybudovat úžasnou postavu. Nejsem power-lifter, ale fitness model.“

Oblíbené zdravé jídlo: kuřecí prsa, avokádo, zelená zelenina, hnědá rýže a mandle. • Oblíbený cheat jídlo: pizza • Oblíbené cviky:
Bench press na pozitivně nakloněné lavičce s jednoručkami: velmi rád procvičuji vrchní část prsních svalů a je to jeden ze cviků, který mě nejvíce napumpuje.
Bicepsový zdvih s obouruční činkou: myslím si, že tímto cvikem procvičím velkou část svých bicepsů. Rád začínám cvičit bicepsy jedním setem po deseti opakování.
–  Arnold Press s jednoručkami: je to můj oblíbený cvik na ramena. Zaměřuje se na zadní a přední část ramen.

Marc Fitt začal cvičit v 18 letech, protože se potřeboval dostat do formy, aby zvládl zkoušky a mohl se stát policistou. Jakmile se do toho pustil, oblíbil si to. Líbilo se mu, že dokáže jít nad své limity, stejně se vylepšit fyzicky i psychicky. Jak se jeho forma postavy zlepšovala a svaly se stávaly oblejšími, lidé ho začali žádat o rady. Nejdříve začal pomáhat v posilovně, ale krátce na to si vytvořil blog. Ohlasy od lidí byly neuvěřitelné! Rozhodl se tedy nahrát své první tréninkové video. Pak se to rozvinulo do různých video kategorií, jako diety, motivační videa, nebo cokoliv, co mohl natočit, aby pomohl lidem stát se úspěšnými během svého fitness životního stylu. Dnes je schopen žít celý rok z toho, co nabízí na webových stránkách.

“Největší chyba, kterou jsem udělal byla, že jsem nedodržoval správnou dietu. Kdysi jsem jedl příliš mnoho nezdravé stravy. Věřím, že kdybych měl správnou dietu už tehdy, moje postava by vypadala lépe než nyní. Výživa má obrovský vliv na výsledky, které chcete dosáhnout, a nikdo by ji neměl zanedbávat.”

Musíte se soustředit na svůj plán, cíle a naučit se motivovat sami sebe. Vše začíná ve vaší mysli; musíte být motivovaní v každém okamžiku dne a doufat, že dosáhnete svých cílů. Je to stejné ve všech aspektech v životě. Musíte si najít důvod, proč to chcete dělat, co toužíte dělat. Pokud tak učiníte, zapište si to, nikdy na to nezapomeňte a zůstaňte motivovaní. Mark vždy říká lidem, aby si zapsali své cíle a podívali se na ně každý den, každé ráno po probuzení a večer před spánkem, aby zůstali na správné trati. Měli byste se ráno probudit a večer usnout s pozitivním myšlením, snít o tom co chcete a stále mít pocit, že je váš cíl po ruce.

“Jsem hrdý na svou disciplínu, odhodlání a tvrdou práci, kterou jsem dal do každého aspektu svého života. Jsem vděčný, že mi dal život příležitost pochopit, jak mohu dosáhnout uspokojení s tím, co dělám a žít svůj sen každý den.”

Marc spí přibližně 6-7 hodin denně. Nelíbí se mu fakt, že musíme spát, protože podle něj tím ztrácíme hodně času. Uvědomuje si však, že je to důležité, pokud chce zůstat ve formě, dobře se zotavit a budovat svalovou hmotu. Nerad spí více než je nutné, protože chce být produktivní během dne a splnit si své sny.

MARC FITT A JEHO TRÉNINKOVÝ PLÁN

Trénink stále začínám s motivačními přímluvami, aby mě nakoply. Pak poslouchám hodně rockové, metalové nebo tranceové hudby, jako například Slipknot, Rise Against, Armin van Buuren, Atreyu, Bullet for my Valentine, motivační proslovy od Willa Smitha, Erica Thomase, Jima Carreyho, Lima, Sylvestera Stalloneho a mnoho dalších úspěšných lidí, kteří mě motivují. Marcovo aktuální playlist písniček na cvičení je volně dostupný přes Spotify a můžete ho najít i na jeho stránce ZDE.

30-40 minut před odchodem do posilovny se připravuje psychicky na svůj trénink. Pomáhá mu to dát více energie a soustředění na trénink. ,,Jste tam, abyste se zlepšili, a ne kecali s lidmi”, tvrdí Marc.
Marc považuje šokování svého systému, změnou svého tréninku každý týden, za nejlepší způsob získání svalové hmoty. Posiluje s vysokým počtem cviků a opakování při relativně nízké době odpočinku mezi cviky a sériemi (45 až 90 sekund).

MARCŮV AKTUÁLNÍ TRÉNINKOVÝ SPLIT

Pondělí  / Úterý /  Středa / Čtvrtek / Pátek / Sobota
Kvadricepsy / Prsa / Záda / Hamstringy / Ramena / Biceps a Triceps

“V objemovce nedělám normální kardio, ale běhám 3 hodiny a plavu 1 hodinu týdně ve škole, kvůli zkouškám. Během silových tréninků dělám kardio jen ve formě 10-minutového tréninku břicha bez přestávky. V tomto bodě mého tréninku (na konci), nemám mnoho energie, takže vím, že moje tělo bere všechno, co potřebuje z tuků.”

Pokud ale Marc potřebuje dělat kardio, například před focením, protože cítí, že není dost vyrýsovaný jak by měl být, tak zařadí HIIT. Udělá 30, 4 až 6 sekundových sprintů s minutou pomalé chůze mezi nimi.

MARC FITT A STRAVA

Marc věří ve stravu s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem sacharidů pro velký rozvoj svalů. Níže si můžete prohlédnout jeho aktuální jídelní plán.

Jídlo 1: Banán, 60g ovesných vloček, 8 vaječných bílků, proteinový nápoj (30g), 2x multivitamín, 2xomega-3, vitamín B a 5g glutaminu.

Jídlo 2: Jablko, 10 mandlí, 45g proteinového nápoje, kuřecí prsa.

Jídlo 3: 2 kuřecí prsa, šálek zeleniny, 2x multivitamín a 2x omega-3 mastné kyseliny.

Jídlo 4: Předtréninkové jídlo (2-3 hodiny před tréninkem) – 30g proteinového nápoje, 60g ovesných vloček a 15g medu.

Předtréninkový nápoj: 1 ½ předtréninkovky (30 min. před tréninkem), 15g BCAA (15 min. před tréninkem).

Potréninkový nápoj: 45g syrovátkového izolátu, 60g dextrózy (jednoduchých cukrů), 5g kreatinu monohydrátu, 5g glutaminu, 5g BCAA.

Jídlo 7: 1 ½ kuřecích prsou, 1 šálek zeleniny, 2 omega-3.

Jídlo 8: 4 Vaječné bílky, 30g kaseinového proteinu, 5g glutaminu, 3 tabletky ZMA.

3 OBLÍBENÉ DOPLŇKY STRAVY:

Syrovátkový whey protein – Nejdůležitější doplněk pro budování, regeneraci pro tělo s těmi správnými živinami po intenzivním tréninku.
BCAA – Zabraňuje rozpadu svalů zatímco vy cvičíte, navíc dodává více energie a nepřímo buduje svalovou hmotu.
Multivitamín– Skvělý pro váš celkový zdravotní stav, energiia dodává tělu všechny vitamíny, které potřebujete, abyste se správně zotavili a zůstali aktivní.

5 TIPŮ NA VYRÝSOVANÝ BŘINÍCH SVALŮ OD MARCA FITTA:

1. BUĎTE SI VĚDOMI TOHO, CO JÍTE A POČÍTEJTE SI KALORIE

Chcete-li dosáhnout hezkého 6-packu snížením tělesného tuku, musíte být v kalorickém deficitu. To znamená jíst méně kalorií než vaše tělo potřebuje v závislosti na úrovni aktivity. Dobrý deficit se pohybuje kolem 500 kalorií. Nechtějte mít příliš málo kalorií, protože vaše tělo potřebuje extra kalorie na přežití. Takže, pokud příliš snížíte příjem kalorií, tělo se bude snažit udržet tukové zásoby jako rezervu energie.

2. CHOVEJTE SE INTENZIVNĚ

Buďte intenzivní v posilovně, a během každé části za vaším cílem fitness cesty. Pokud chcete být vyrýsovaní, nemáte jinou možnost, než respektovat krátké doby odpočinku. Je potřeba opravdu tlačit na své limity, pokud chcete pořádně spalovat tuk. Jak to dosáhnout? Měli byste usilovat o 20-30 opakování v sérii a zahrnout variace, jako supersety, drop sety, obrovské sety, atd. Tímto způsobem dostanete svou tepovou frekvenci výše a následně spálíte více kalorií.

3. NEDĚLEJTE PŘÍLIŠ MNOHO KARDIA

Správný silový trénink může ve skutečnosti přinést lepší výsledky než kardio programy na spalování tuků. Při kardiu se spalují kalorie jen během běhání, cyklistice, atd. Ale pokud používáte závaží, trháte svalová vlákna a necháváte své tělo pracovat na opravách i několik dní. Pokud opravdu chcete dělat kardio, HIIT kardio může být právě to, co potřebujete. Co je HIIT? HIIT je vysoce intenzivní intervalový trénink, např. sprint 30 sekund následující pomalou chůzí po dobu 1 minuty. Tento proces zopakujete 6-10 krát. Bude to trvat asi 10 minut, ale spálíte více kalorií, než při 45-minutovém nudném pomalém běhu.

4. NEPODVÁDĚJTE SAMI SEBE

Mnoho lidí nechápe, jak moc může podvádění ovlivnit jejich výsledky. Chovejte se jako šampión, pokud jím chcete být. Správným dodržováním svého plánu si vytvoříte sebekázeň jako nikdo jiný.

5. OVLÁDEJTE SVOU MYSL

Chcete-li výsledky, dejte si to do podvědomí. Místo toho, abyste řekli ,,Nechci být tlustá / ý” řekněte si, že brzy budete v nejlepší formě svého života.Pokud jste schopni se přesvědčit, že spálíte více tuků pomocí určité věci, vaše mysl vám pomůže se tam dostat.

————————————————

NOVINKA: Právě jsem otevřel novou členskou sekci na domácí cvičení. Pokud se zajímáte o cvičení na doma, tak tyto video-návody jsou přímo pro vás. Nikde jinde než v členské sekci videa nenajdete.
>VSTUP JE ZDE<

ZDROJE:

MassiveJoes, Marc Fitt Aesthetic Fitness Model Interview, 2014, https://massivejoes.com/athlete-interviews/marc-fitt-aesthetic-fitness-model-interview, (accessed 4 května 2016).
TrimmedandToned, Insanely Cut Fitness Model Marc Fitt Talks With TrimmedAndToned, 2012, https://www.trimmedandtoned.com/insanely-cut-fitness-model-marc-fitt-talks-with-trimmedandtoned/, (accessed 4 května 2016).
CutAndJacked.com, Interview: Marc Fitt, 2013, https://www.cutandjacked.com/CutAndJacked-Interview-Marc-Fitt, (accessed 4 května 2016).
TrimmedandToned, Marc Fitt’s Top 5 Fitness Tips For Getting Ripped 6 Pack Abs!, 2013, https://www.trimmedandtoned.com/marc-fitts-top-5-fitness-tips-for-getting-ripped-6-pack-abs/, (accessed 4 května 2016).
gymbeam.cz/blog/marc-fitt-strava-treninkovy-plan

Komentáře

Přidat komentář